Hányattatásom 6. napja (2014.01.07)
...avagy „Bedroidosodás”
Hozzászólás: [ITT]

Új igét tanultam. Ez a „bedroidosodás”. Én bedroidosodom, Te bedroidosodsz, ő bedroidosodik. De főleg én. A Kedvesem szerint. Amikor leesik a vércukorszintem, olyankor nyűgös, kedvetlen leszek és hamar ingerlékeny. Ahogy olvasgattam a neten, ez normális. Szerencsémre a környezetem maximálisan jól kezeli a hangulatváltozásaimat. Ez szerencse, mert ha veszekednének, azzal semmi sem javulna, viszont ellenben romlana. :)

Tegnap elkészítettem a bloghoz a kommentelési lehetőséget és már kaptam is a tegnapi írásomhoz egy észrevételt. A kedves beíró aggódik az egészségemért, mert hogy túl gyorsan fogok fogyni, ha folytatom az eddigieket. Ezen én is gondolkoztam már.

Nem a gyors fogyás a célom. Ahogy ezt az Elképzeléseknél írtam, rengeteg diéta található a neten, amelyik gyors és végleges sikert garantál. Na de mondani én is tudok ilyet! Sajnos a környezetemben sokaknál láttam, hogy csodaszerekkel vagy gyilkos diétákkal piszok hamar lefogytak, aztán amint elérték a kívánt testsúlyt megörültek és nekiálltak lazítani. Erre persze dagibbak lettek, mint valaha.

Biztos vagyok benne, hogy jó eredményt csak akkor érhetek el, ha a lusta, ülő életmódomon változtatok. Nem elég a fogyókúra, mozogni is kell. Ismerek olyat, aki kínkeservesen lefogyott 30 kg-ot a Norbi diétával – ami egyébként számomra az egyik leghitelesebbnek és legkönnyebben betarthatónak tűnik -, de az eredmény szerintem nem az lett, amit én elvárnék. Az illető korábban külsejét tekintve egy bazi nagy törpéhez hasonlított: szakáll, hatalmas has, vastag lábak. Mondjuk ápoltság tekintetében is leginkább a derék földvájókra hajadzott, de ez a fogyókúra szempontjából mindegy. Szóval ez az óriástörpe nekiállt fogyózni Norbi-diétával. Sajnos csak a diéta előírásait tartotta be, Norbi egyéb tanácsait figyelmen kívül hagyta. Ennek ellenére le is fogyott: egy túra találkozóra eljött (ugyanabban a glottgatyában és seszínű barnás pólóban, amiben szokott mindig) és látványos volt a súlyvesztése. Korában olyan volt a testalkata, mint egy jól felfújt lufi, de legalább voltak vállai (vagy legalábbis úgy tűnt). Most, a fogyókúra után is lufi jellege volt, de inkább egy leeresztett, lottyadt lufinak tűnt, csapott sörösüveg vállakkal. Nos, ezt nem szeretném!

A Motivációm teljesen más. Nem könnyebb akarok lenni, hanem jobb alkatú.

És szeretném felvenni a régi cuki rucijaimat! :)

A gondom az, hogy nehéz megbízható kalóriatáblázatot találni. Mind bevitel, mind pedig kivét tekintetében. A csirkemell itt ennyi, amott annyi. A tej, a tejföl, a joghurt sok helyen más és más. De ennél rosszabb a kivét: mennyi kalóriát éget el a szervezetem egy óra szobakerékpározással? Mennyit fél óra sétával? Egyáltalán mennyi kalóriát kellene fogyasztanom akkor, ha ülő munkát végzek egész nap? Pár megbízhatónak tűnő oldalt találtam, de egy sem ad százszázalékos eredményeket. Elképzelhető, hogy nem is lehet!...

Ma a napomat szobabringával kezdtem, de most már tudatosan tekertem egy órát. Közben filmet néztem, hogy az agyamat is szálkásítsam, ne csak bambuljak magam elé. Jó sok filmet meg fogok nézni, úgy érzem! Persze amint picit hozzászoktam a kevesebb kalória bevitelhez és picit fogyok, komolyabb sportolás után is kell néznem. A kirándulás igazából nagyon kellemes, de ritkán alkalmazható iparág, a szobabringa meg csak egy jó kis alapozás, meg kardió, de nem izmosítja a felsőtestet.

komment írás
Neved: (Ha regisztrálsz, nem írhat más a nevedben!)

...Avagy a fogyókúra története szubjektív szemmel...