Hányattatásom 22. napja (2014.01.23)
...avagy „Tanulságok”
Hozzászólás: [ITT]
Újra eljött az igazság pillanata: „méreckedés”!

A kijelző a reggeli pontosított mérés alapján 96 kg-ot mutat. Vagyis semennyit nem fogytam az elmúlt héten (20-30 deka nem számít, az lehet mérési hiba is). Nagyjából ezt vártam, örülök hogy nem híztam. A mögöttem álló egy hét a több napos karcsú étkezések ellenére nem volt fogyi-barát.

Mik lehettek az okok?

Lássuk:

1. A 15.nap (Lásd: [Másnaposok]). Itt nem is kell mondanom semmit. A cimborámmal befalt full pizza jótéteményeként annyi kalóriát vittem be, hogy az fedezte két napi étkezésemet. Ezen nincs mit spekulálni, fogyókúra alatt egyszerűen bukta egy ilyen „ereszd el a hajamat” akció. Bár megérte és örültem, hogy elmentem a találkozóra, legközelebb valami salátát kell kérnem ilyen esetben.

2. Ugyanígy a 18.nap (Lásd: [Vendégváró]) sem volt igazán fogyókúrás. A bevitel itt is több volt, mint ami a szinten tartáshoz szükséges lett volna.

3. Viszonylag keveset mozogtam. Valahogy így alakult egyrészt a munkáim, másrészt a programok miatt. Erre kicsit jobban oda kell figyelnem!

4. Tornáztam is a szobabringa mellett, illetve a bringázást intenzíven végeztem, amitől izomlázam is lett. Ez egyrészt jó, mert izmot épít, nem csak kalóriát éget, ám méréskor „negatívumként” jön ki, ugyanis az izom súlya. Na jó, azért ez nem ilyen egyszerű! Ha valaki kardio jellegű sportot kezd űzni és elkezd optimálisan táplálkozni, akkor fogyni fog. Jelentős mértékben a zsírokból, de elképzelhető, hogy az izmokból is. Bizonyos izomcsoportok megerősödhetnek, de ez nem növekedést jelent, hanem az izomzat állóképességének javítását. Ha csak ilyen típusú mozgást végez valaki, akkor sovány lesz, de látványra izmos, szálkás testtel, köszönhetően az eleve magasabb izomszövet- százaléknak, ami most már szépen átrajzolódik a bőrön, lévén, hogy nem fedi szalonnányi zsír. Ha valaki gyúrni kezd, akkor lassúbb ütemű lesz a zsírfogyás, viszont jelentős izomnövekedés tapasztalható. Magyarul akármit kezdesz el sportolni, lassúbb lesz a súlycsökkenés, mintha pusztán kevesebbet ennél, ám ez mégsem előnytelen, mert a végső cél a jó alak, nem a pillekönnyű súly. Ráadásul ha nem mozog az ember, akkor ugyebár elsőként az izomszöveteket kezdi leépíteni a test, mivel éhezésnek tekinti az állapotot és túlélés szempontjából a nagyobb energiaigényű izmok felélése a nyerőbb: vagyis könnyű, ellenben puha fickó maradsz. Egy zacskó fufi rizsából fél zacskónyi pufi rizsává lényegülsz.

Mindent összevetve vigyázni kell, hogy a napi 1600 kcal-t ne nagyon lépjem át és mellette minden nap kell mozognom. Nincs mese!

komment írás
Neved: (Ha regisztrálsz, nem írhat más a nevedben!)

...Avagy a fogyókúra története szubjektív szemmel...