Hányattatásom 104. napja (2014.04.15)
...avagy „Endorfin termelés”
Hozzászólás: [ITT]
Tegnap ebéd után nem bírtam enni, csak vacsorára egy szép nagy almát. :)

Így ma persze farkas éhes voltam reggel. Kint kezdtünk a piacon, itt mindjárt be is vágtam egy füstölt sajtos croissant (vagy croissant-ot? ). Utána elindultam a dolgom után, de eléggé elhúzódott, így nem értem időben haza és már igen éhes voltam újra. Muszáj volt ennem valamit, ettem tehát egy gyros-t. Tudom, hogy sok benne a kalória, de nagyon szeretem és ahol várakoztam, ott sült a szalonnával tűzdelt csirkemell korong. Az illata olyan volt, mint egy kábítószer.

Mondjuk ahogy megettem, el kezdett fájni a gyomrom: a lelki problémák még jó darabig nem fognak elmúlni és ez összehúzza a beleimet. :(

Az ember lelki élete sokban befolyásolja a fizikait, sőt ...szinte mindenben. Ez közhely, de igaz!

Aki rossz felé indul el, az egyre rosszabbul érzi magát a bőrében, külső befolyások nélkül is. Aki nem tesz a dolgaiért, aki másokat hibáztat saját gyengeségei miatt, az egyre mélyebbre süllyed mind az önsajnálatban, mind más téren.

Persze sokféle módszer létezik a lelki élet rendbetételére. A legrosszabb, elhibázott mód a gyógyszerek szedése. Ekkor mástól várjuk el, hogy segítsen, ahelyett, hogy mi tennénk a jövőnként.

Kedvesem látja, hogy gyötrődöm és bár tudom, hogy nem szereti, amikor alkoholt fogyasztok, nem szól érte: tudja, hogy ez némileg tompítja a fájdalmam. Viszont igyekszik rávenni, hogy másképp tegyek a búslakodás ellen: "boldogsághormonra" van szükségem.

Az endorfin (boldogsághormon) olyan, agyban termelődő ingerület-átvivő anyag, ami csökkenti a fájdalomérzetet a testben, a lélekben és akár euforikus élményt is képes kiváltani. Fizikai hatásokra, izgalmi állapot esetén, fájdalomérzületkor, fűszeres ételek fogyasztásakor jelentkezhet. Amikor egy ingerület eléri a gerincvelőt, endorfinok szabadulnak fel, melyek megakadályozzák az idegsejteket abban, hogy további fájdalomingert továbbítsanak. A mozgás, a sport fokozza az endorfintermelést, mely egyúttal csökkenti a fájdalmat is. Leginkább a hosszabb távon folytatott aerob típusú, intenzív mozgás (futás, úszás, kerékpározás, túrázás stb.) fokozzák az endorfin felszabadulását. A sport közben beálló nyugalmi tudatműködés könnyen legyűri a stressz hatásokat.

Mostanában elég sok zűröm volt és igen leálltam a napi sporttal. Most ezen kicsit javítani akarok!

Rögtön azzal kezdtem tehát, hogy leszobabringáztam egy órát. :)

Az endorfin termelést kiváltó mozgás hasznosságában valóban van valami. Ugyanazt szoktam érezni egy óra szobabringázás után, mint egy szép nagy túra után. Jó, a túrát sokkal jobban szeretem, mert ott az ember jó levegőn van, szép dolgokat lát (ilyenkor, amikor ilyen szép a tavasz, akkor pláne), de sajnos nincs minden nap ideje túrázni az embernek.

komment írás
Neved: (Ha regisztrálsz, nem írhat más a nevedben!)

...Avagy a fogyókúra története szubjektív szemmel...