Hányattatásom 127. napja (2014.05.08)
...avagy „Úszógumi fuck off!”
Hozzászólás: [3 db]
Tizennyolcadik hete csinálom és 15.5 kg-ot fogytam! Ez átlagosan heti közel 90 dkg fogyás: pont abban az egészséges sávban, amit célul tűztem ki! Nagyon örülök neki, hogy sikerült eddig végigcsinálnom!

Ma reggel ráálltam a mérlegre és 86.7 kg-ot mutatott! Alig hittem a szememnek, mert azért ne felejtsük el: a héten "történt" Vilma néni és az ő híres-neves rántotthúsos vacsorája, illetve az elmúlt hétbe esett bele Anyák napja is, amikor meglátogattak minket a szüleim. Mindkét alkalommal alaposan "túlbillentem" a mércémen.

A fogyás egyértelműen a mozgásnak és a többi napokon betartott alacsony kalóriabevitelnek volt köszönhető!

A testsúlyom lassan eléri a kitűzött célt! Az ideális BMI értéket ugyan 81 kg-osan érném el, akkor lennék normál testalkatúnak elfogadva, de én mindig is "sűrűbb" voltam. A kívánt súly számomra a 84-85 kg lesz! Ezzel ugyan még "elhízottnak" titulál a tisztelt képlet, de nem is a képletnek akarok tetszeni, nem a képlet kedvéért fogyózom.

A Pofakönyvön (Facebook) olvastam egy jó ismerősöm bejegyzését, miszerint fogyott: lement a testsúlya egy mázsa alá, de "mázsa alatt a férfi nem férfi, csak karácsonyfadísz". :)

Szóval ennek ellenére azért akár karácsonyfadísznek számítok, akár nem, leküzdöm még azt a pár kilót, úgyhogy nyárra már - számomra - ideális lesz a testsúlyom. Viszont az úszógumim alakulásával nem vagyok megelégedve: évtizedek óta kapaszkodik rám a kis rohadék és most sem sokat változott az állapota. Jó! Ez így ebben a formában nem igaz, mert fogyott, csökkent a térfogata, de még mindig van. Én meg azt akarom, hogy ne legyen!

A bringázás és túrázás mellett eddig is tornázgattam: felüléseket, fekvőtámaszokat nyomtam, de ezek sem intenzitásban, sem mennyiségben nem voltak olyanok, hogy például a napi mozgás táblázatába beírjam őket. A probléma abban áll, hogy "gattam": tornázgattam, hasizmozgattam...

A következő feladat ezen változtatni. Valóban szeretnék kockás hasizmot és valóban el akarom teljesen tüntetni az úszógumimat! Ez pedig nehéz, nagyon nehéz munka lesz!

A fogyókúra ellenére nem érzem magam plöttyedtnek, mert nem csak koplalással fogytam. A hasfali zsír viszont évtizedek óta rajtam van. Még akkor is ott volt, amikor hosszabb trópusi utam után hazatértem (pedig ott a forróság és a páratartalom miatt képtelen voltam húst enni, ráadásul volt időszak, amikor éheztem is). A testem ezt a körkörös zsírpárnát már saját részének tekinti és kapaszkodik bele, mint eltévedt denevér a raszta frizurába.

A testsúlyom kellően csökkent: [ - Lásd itt - ]

Ennek megfelelően a testem is alakult, hiszen olyan ruhákat tudok kényelmesen hordani, amelyeket évek óta nem. Az elvárt végeredmény érdekében viszont célzottan és módszeresen gyúrnom kell. Sajnos a következetesség nem könnyű, pláne amikor nem elvekben, hanem tettekben kell következetesnek lennünk!

Az Interneten keresgélve számos fasza hirdetést találtam zsírleszívásra, ultrahangos úszógumi eltávolításra, de semmi ilyesmit nem szeretnék igénybe venni. Ennek egyrészt elvi okai vannak, másrészt biztos vagyok benne, hogy egészségügyileg is károsak az ilyen beavatkozások: felfelé sem művi úton kerültek a zsírpárnák, tehát lefelé sem úgy kellene szedni őket. Ahogy seggemről leolvadtak a nem kívánt rétegek, ahogy a mellkasomról is eltűnt a "férficsösc", úgy ennek is sikerülnie kell!

Most keresgélek kicsit a különböző gyakorlatsorok közt, amik fellelhetők és ki is próbálom őket. Aminél látom, hogy van valami hatása, azt meg fogom itt osztani!

No, vissza a pillanat varázsához: ma sem maradhat ki a bringázás, mert a túracsapat érdeklődőbb részével ma tartjuk a havi összejövetelünket és mint ilyen alkalmakkor, bizton fog sör fogyni. :) Az meg ugyi' extra kalóriának számít a világ fejlettebb tájain.

A kommentek közt délelőtt kaptam egy használhatónak tűnőt Zsolttól:

A lényeg, hogy a kardio mozgás előtt arra a területre próbáljak gyúrni, amiből fogyni szeretnék. Ezáltal a testrész telítődik vérrel és utána a kardio leginkább onnan éget. Nem tudom, ez mennyire megalapozott, de ma kipróbáltam.

A kalóriaértékeknek utánanézve az izomnövelő tornák nagyjából fele annyi kalóriát fogyasztanak, mint a kardio jellegűek. Ennek megfelelően osztottam be: hasizmoztam húsz percet, majd 50 perc szobabringa.

A hasizmozás hasprésből, fal mellett homorításból és statikus hasizomgyakorlatból állt. A huszadik perc végén folyt rólam a víz és alig bírtam felkelni. Ittam egy kis vizet, majd nekiduráltam magam a bringának.

Az imént szálltam le róla (igazából majdnem leestem, úgy ki voltam fáradva) és neki is kellett látnom enni. Muszáj volt mert úgy éreztem, felakad a szemem. :) Az izmozás és a kardio együtt nekem még kicsit szokatlan terep. Jónak tűnik, de komolyabban rá kell készülnöm.

komment írás
Neved: (Ha regisztrálsz, nem írhat más a nevedben!)
Zabagép2014.05.08 12:01
Ehh! Kipróbáltam!
A kalóriaértékeknek utánanézve az izomnövelő tornák nagyjából fele annyi kalóriát fogyasztanak, mint a kardio jellegűek. Ennek megfelelően osztottam be. A többit lásd fent!
Zabagép2014.05.08 10:40
Zsolt! Köszi a tippet! Kipróbálom!
Zsolt2014.05.08 08:27
Egy edzőtől kaptam ezt a tanácsot, ami még reálisnak is tűnik: ahonnan fogyni akarsz, arra csinálj valami edzést, majd utána állj neki kardió edzést (biciklizés, stb.) csinálni. A ráció: a torna megdolgoztatja az adott részt (pl. úszógumi), így ott vérbőséget okoz, így a kardió edzéshez szükséges energia (zsír) onnan érkezik nagyobb mértékben, ahol nagyobb a véráramlás... Ezt azért még az én úszógumimra is alkalmazni kellene.

...Avagy a fogyókúra története szubjektív szemmel...