Hányattatásom 131. napja (2014.05.12)
...avagy „Hasprés”
Hozzászólás: [ITT]
Ma fitten, kipihentem ébredtem. Reggel kedvesem megjegyezte, hogy most, hogy karcsú lettem, jobban látszik az úszógumim. Basszus! Sajnos ez így van. Jó, a napokban már célzottan kezdtem tenni a jelenség ellen, de hát nem megy egyik napról a másikra. :)

Persze tudom, hogy az anyatermészettel vívunk ádáz harcot, amikor szálkásításkor a sovány izomzat növelésével párhuzamosan a felesleges zsírpárnákat is csökkenteni akarjuk. Ez elég nehéz, főleg hasi tájon. Ráadásul minél régebbi a zsírpárna, a szervezet annál inkább saját részének tekinti (erről korábban volt már szó) és igyekszik megtartani, mint "értékes raktárkészletet". A régóta - évek, évtizedek óta - meglévő úszógumit a szervezet olyan szinten igyekszik megvédeni, hogy sokkal szívesebben kezdi bontani az izomszöveteket, csak ne kelljen hozzájuk nyúlnia.

No, persze ezt nem hagyjuk! :)

Úgyhogy ma is lesz hasprés,meg statikus hasizomgyakorlat - hú de utálom mindkettőt - és a többi nyalánkság. Igazából azért rossz a hasra gyúrni, mert a fárasztóságán kívül kellemetlen is. A hasprést például pont annak iszonyú pocsék csinálni, akinek szüksége lenne rá: a kockás hasú (valódi kockás hasról beszélek, nem a soványság miatt annak tűnőkről) fittmesterek röhögve végzik a gyakorlatokat a videókon, miközben Te majd' meggebedsz, amikor utánozni próbálod.

Ráadásul ugyebár kezdőként a lelkesedésen kívül ("hú de szeretem kínozni magam...") másod nincs: se elég hasizmod, se tudásod. Kínlódva össze-vissza rángatod magad! legtöbben rosszul kivitelezett felülésekkel próbálkoznak, amelyek egyrészt nem a hasizmot erősítik, másrészt a sérvre hajlamosaknak biztos lépés a sérv kialakulásához, harmadrészt pedig többet árt az ízületeknek, mint amennyit használ a hasizmoknak.

Szóval alapgyakorlatként érdemesebb a hasprést végezni, s csak akkor felülögetni vagy hasonló gyakorlatokat végezni, amikor már megerősödött a hasfalunk. A hasprést sem mindegy hogy végezzük. Láttam én már úgy hasprésezni fickót, hogy a gyakorlat sokkal inkább tűnt valami perverz, ruhában felvett pornóimitációnak, semmint valódi gyakorlatnak. Találtam egy egész jó, pár perces videót a Youtube-on a témáról, azt beszerkesztem ide:

No, megvolt a rettentő szabályos hasprés, meg a statikus fekvőtámaszok is. Még jó, hogy nem torna előtt kajáltam. :)

Tegnap kedvesem unszolására vérnyomást mértem. Ma - kíváncsiságból, hogy mennyit változik a terhelések hatására - újra megmértem:

MikorVérnyomásPulzusszám
Mozgás előtt (számítógéptől felkelve)115/7560
20 perc intenzív torna után közvetlenül133/8073
Szobabringázás közbeni iváskor (kb. 30 percnél)140/80120
Szobabringázás végén (40. perctől intenziv gyorshajtás, majd 45 és 50 közt lassító "levezető" tekerés)133/7080
Evés-ivás (kb. 20 perc) után120/7063

Mondjuk lövésem sincs, hogy ez jó vagy rossz, csak annyit tudok, hogy korábban, amíg igen túlsúlyos voltam, a legkisebb terhelésre is intenzíven kalapálni kezdett a szívem. Az akkori vérnyomásaimat nem ismerem, lévén szinte soha sincs a tarisznyámban mobil vérnyomásmérő, de sejthetően az sem volt épp királyi.

komment írás
Neved: (Ha regisztrálsz, nem írhat más a nevedben!)

...Avagy a fogyókúra története szubjektív szemmel...