Pár éve a súlyfeleslegemet kalóriaszámlálásos módszerrel sikerült lefaragnom. Igyekeztem mozgással felgyorsítani az anyagcserémet, hogy gyorsabban égessem el a kalóriákat, illetve hogy a szervezetem a zsírban tárolt tartalékokhoz nyúljon. Ez nagyjából be is jött! A képlet egyszerű: ha többet égetek el, mint amit beviszek, fogyni fogok!

Legutóbb is kerültem az időosztásos vagy típuselhagyó diétákat, mert nem hiszek bennük, ráadásul azt látom, hogy aki ilyenekkel kezd, az nem tudja hosszabb ideig, évekig fenntartani azt. Én picit hosszabb távra kívánok tervezni, ezért maradok a kalóriaszámlálásnál.

A kalóriaszámlálásos módszerhez nagyon nagy segítséget nyújt a legutóbbi diétám óta felfutott Kalóriabázis nevű weboldal, amit a mostani alkalommal be szervesen be is fogok építeni a fogyásom menetébe.

Sok dologból tanultam, amit legutóbb rosszul csináltam! Most ezekben változtatok, ezzel finomítva a módszeremet.

Mire fogok odafigyelni?

- Nem fogom teljesen száműzni az étrendemből a szénhidrátokat! Reggel fogok fogyasztani (persze lehetőleg nem fehérkenyeret és kristálycukrot), mivel a testem és agyam „beindításához” ugyanúgy szükségem van rá, mint a kávéra. Korábban megtapasztaltam, milyen energiahiányosan (alacsony vércukorszinttel) szellemi munkát végezni: csak ültem a székemben és nem ment a munka egyáltalán.

- Azokon a napokon, amikor a szokásosnál extrémebb terheléssel járó munkát végzek, nem fogok diétázni. Erre jó példa, amikor mondjuk egész napos, 25-30 km-es túrát teszünk; nem fogok „kétpofára zabálni”, de rendesen fogok étkezni. Legutóbb ezt nem tartottam szem előtt és többször is belefutottam enyhe hypoglikaemiás állapotba! A szédülés, halálfélelem nagyon rossz érzések, nem ér annyit pár deka súlyvesztés, hogy megkockáztassunk komolyabb gondot! Mivel tapasztalatom szerint a nagy megterhelés után még pörög tovább a szervezet, ezért a túrák másnapján is pict megengedőbb leszek magamhoz.

- Sokkal több folyadékot kell innom! Főleg vizet és/vagy nagyon alacsony cukortartalmú és magas ásványianyag, magas vitamintartalmú gyümölcsleveket. Az alkohol (főleg az égetett szeszek) a magas kalóriatartalmuk és nulla vitamintartalmuk miatt kerülendők. Néha, alkalmanként azért fogok sört, bort fogyasztani, de nagyon igyekszem megtartani a mértéket!

- Sok mozgásra van szükségem. Ezt korábban a szobabringán értem el, most is ezzel kívánok élni, plusz nagyobb súlyt kívánok fektetni a tornára.

- Végül a legfontosabb, bár igazából csak adminisztrációs változtatás: az elfogyasztott és felírt étkek adatait mindig UTÓLAG fogom feldolgozni, ugyanis azt figyeltem meg, hogy ha tudom például, hogy aznap menyit ettem addig és ez az érték elég alacsony, akkor az agyam kíméletlen késztetést érez arra, hogy egyek. Előbb-utóbb úgyis be tudom lőni, hogy mennyi az annyi. Ha picit túllépem, nincs gáz, de akkor sem alakul ki vad evési inger, ha egy-kétszáz kalóriával kevesebbet fogyasztottam.

Nagyjából ennyi! Semmi csoda, semmi mágia! :)

Itt a blogomban a szokásos módon megpróbálom majd leírni a folyamatokat, az érzéseimet, hangulatváltozásomat. Ha kialakul valamiféle edzésterv, akkor azt is, esetleg recepteket, ha valamelyik kímélőkaja nagyon bejön. Teszek majd fel fotókat, adatokat, képleteket, miegymást. Talán rászánom magam egy előtte-utána fotó elkészítésére is, de ezt nem igérem, hátha kiskorúak is olvasság a blogot. nem szeretném, ha valaki miattam leállna a fejlődésben. :)

...Avagy a fogyókúra története szubjektív szemmel...